Nurul Sayang Kamu: RAHSIA KULIT CANTIK DENGAN VITAMIN C SHAKLEE

RAHSIA KULIT CANTIK DENGAN VITAMIN C SHAKLEE


Assalamualaikum semua

Hari ni Nurul nak kongsi Rahsia atau Kelebihan Sustained Release Vitamin C Shaklee untuk kulit cantik, cerah dan gebu. Rata-rata wanita pada hari ini lebih suka dirinya kelihatan cantik, tak kira sama ada cantik dari luaran atau dalaman. Yang pasti cantik dimata orang yang disayang.

Dulu masa zaman persekolahan cikgu ada bagi tahu Vitamin C sangat penting untuk kekuatan tubuh badan kita. Ia bertindak sebagai anti-oksidan yang baik dan mampu mencantikkan kulit. Dengar cantik je celik mata. Haha.

Tapi dulu, yang Nurul tahu Vitamin C boleh dapat daripada buah oren je. Setiap kali ingat Vitamin C bantai makan buah oren huhu nak cantik kononnya.



Cantik vs SR Vita-C Shaklee

Tapi apa kaitan “cantik” dengan Sustained Release Vita-C Shaklee ni? Dan apa sebenarnya fungsi Vitamin C ni untuk cantikkan kulit kita? Semua orang boleh cantik! Jom Nurul bongkarkan rahsia macam mana nak dapatkan kulit cantik hanya dengan Vitamin C.

Nurul pernah terbaca satu artikel tentang rahsia orang yang kulit putih gebu ni. Nak taw tak, rupanya dia ada amalkan pengambilan Vitamin C. Patut lah kulit cantik flawless je kan. Tak kurang juga yang mengambil Vitamin C dengan cara suntikan. Nampak macam mengerikan tapi dengan cara ini kesannya akan nampak lebih cepat dan berkesan.

Tetapi sebolehnya kita elakkan kesan yang cepat ni. Sebaiknya kita pilih Vitamin C yang diformulasikan daripada bahan semulajadi. Dalam kata lain bukan yang tiruan, tidak menyakitkan (seperti suntikan Vita-C) dan selamat digunakan. Nak cantik biarlah seiring dengan kesihatan kita.

Sustained Release Vita-C 500mg Shaklee

Sustained Release Vita-C Plus merupakan Vitamin C yang diformulasikan dalam bentuk sustained-release. Yang bermaksud Vitamin C akan dilepaskan secara berperingkat didalam tubuh badan kita.

Selain memberikan kelebihan untuk cantik ia juga membantu melindungi kesihatan dengan lebih optimum. Jadi seiring makan Vita-C dapat kulit cantik dan sihat.

Tapi hari ni Nurul nak fokus kepada Kelebihan dan Keistimewaan kita makan SR Vita-C Shaklee untuk Kulit Cantik dan Berseri.

Apa Kelebihan Vitamin C Shaklee ?

Membantu Pembentukan Kolagen

SR Vita-C Shaklee membantu merangsang penghasilan semula kolagen dalam tubuh badan kita. Ia mampu menjadikan kulit wajah lebih anjal dan lebih halus.
Kolagen merupakan salah satu protein yang terdapat dalam tubuh badan kita. Ia merupakan komponen penting bagi mendapatkan kulit yang gebu dan halus. Tubuh badan kita memerlukan kolagen bagi menghasilkan kulit cantik dan sihat.

Ia bertindak sebagai penguat otot-otot diwajah supaya kelihatan lebih anjal dan halus. Akan tetapi penghasilan kolagen akan merosot apabila umur kita mencecah 30 tahun ke atas. Oleh itu kita digalakkan untuk mengambil suplemen yang membekalkan kolagen untuk topup keperluan tubuh badan kita.

Mencerahkan Kulit Wajah

SR Vita-C membantu mencerahkan kulit wajah. Pengambilan Vitamin C setiap hari membantu mencerahkan kulit wajah yang kusam dan tona tidak sekata.
Ia juga bertindak sebagai anti-pigmen, iaitu mencegah daripada pembentukan pigmen berlaku yang boleh mengakibatkan jeragat terbentuk pada bahagian wajah kita.

Melindungi Sel Kulit Daripada Kerosakan

Vitamin C antara vitamin yang penting dalam membantu melindungi ketahanan sel sel kulit  dari terdedah dengan sinaran matahari (UV) yang mampu merosakkan sel kulit.

Apabila sel-sel kulit mula terjejas ia akan mengakibatkan pelbagai kerosakan dan kesan terhadap kulit wajah kita. 

Contohnya :-

Kulit menjadi kusam
Sangat sensitif
Kulit menjadi merah-merah
Jeragat dan jerawat mula membentuk

Mempercepatkan Penyembuhan Luka

Pengambilan Vitamin C yang konsisten membantu menyembuhkan luka dengan cepat. Ingat lagi masa kecik-kecik kalau jatuh luka cepat sangat kering dan sembuh. Sebabnya masa tu Nurul kira hantu Vitamin C jugak. Setiap pergi farmasi akan beli Vitamin C. Lagi pun Vitamin C for kids dulu sangat lah comel dan sedap kan.

Bila keperluan Vitamin C cukup untuk badan kita, ia akan membantu memperbaiki sel-sel kulit yang luka dengan cepat dan pesat pertumbuhannya.
Situasi sama apabila jerawat tumbuh dibahagian muka, jika badan kita kekurangan Vitamin C, badan kita tak mampu untuk bekalkan Vitamin C bagi membantu menyembuhkan atau mengecutkan jerawat.

Kesannya, jerawat yang luka tadi lambat kecut dan berkemungkinan akan meninggalkan parut. Jadi nak kulit cantik bebas jerawat dan parut cuba amalkan pengambilan Vitamin C secara konsisten.

Kulit Halus dan Gebu

Kolagen adalah punca utama kulit halus dan gebu. Bila tahap keperluan kolagen dalam badan kita mencukupi. Ia sekaligus membantu menganjalkan kulit wajah. Kulit akan teras alebih halus dan gebu. Tak percaya? Pergi cocok2 pipi orang yang selalu amalkan pengambilan suplemen kolagen. Gebu je kan?

Dengan SR Vitamin C Shaklee ia membantu menjadikan kulit lebih halus dan anjal. Dah tak payah risau cik abang pun tak akan cari lain dah. Bila isteri dah molek depan mata.

Apakah Keistimewaanya ?
Sustained Release Vitamin C Shaklee merupakan Vitamin C yang diestrak daripada kulit buah dan mengandungi 25% bioflavonoid. Bioflavonoid mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh badan kita untuk membantu menetang bakteria dan radikal bebas.

1 biji tablet SR Vita-C mengandungi 7 1/2 biji buah termasuk kulitnyaMengandungi bioflavonoid (memberi ketahanan kepada tubuh badan) Pembebasan secara berperingkat (sustained release) setiap jam di dalam tubuh badan kita selama 5 jam tanpa hentiIanya adalah Vitamin C semulajadi, tanpa perasa dan pewarna tiruan.

Sekiranya anda nak kan kulit cantik semulajadi, boleh amalkan pengambilan SR Vitamin C Shaklee. Sesuai dengan kandungan yang dibekalkan secara semulajadi untuk tubuh badan kita. Lepas makan SR Vitamin C dah tak payah risau atau obses nak cantik dengan bahan-bahan yang merbahaya dan menyakitkan. Biarlah orang tengok natural beauty kita nanti kan ? 

Bagaimana untuk dapatkannya?

Anda yang berminat nak dapatkan SR Vitamin C Shaklee boleh hubungi Nurul di talian 011-26120912.

Penghantaran percuma sekitar PUTRAJAYA, CYBERJAYA DAN DENGKIL.

Regards,
Nurul Shaklee
011-26120912

0 ORANG KRITIK: